28 NOVEMBER och NAC besked!!!

Det är ett datum att skriva upp i kalendern. Jag sitter i bilen i väntan på att hämta Rickhard från jobbet. Det är kallt och jag får starta motorn i mellanåt för att det ska vara varmt och skönt i bilen. Jag tar upp telefonen och leker lite med den. Trycker på appen mail och det snurrar en rund cirkel ett par varv innan de plingar till. Ett nytt meddelande. Utan att tänka särskilt mycket tittar jag vem det är ifrån. I mitt huvud finns det typ relam från kappahl eller fotoshop. Varje dag har jag tryckt på knappen för mail och varje dag har jag stirrat på skärmen i hopp om att det ska vara från BFA. Men icke.. Men idag när jag inte alls hade det i tanken ser jag att Ann-charlotte har skrivit ett mail till oss. Med darande händer öppnar jag mailet och där står följande:


Hej!

Jag har den stora glädjen att meddela er att ni blivit godkända i NAC Den nya kommitén hade möte i början av november och valde då slumpvis ut några ärenden och ett av dem var ni! Det betyder nu att vårt barnhem håller på med machning av ett barn till er och att ni förhoppningsvis inom den närmsta månaden kan få ett barnbesked!

Kan inte förstå det, jag skriker ut min glädje och tårar strömmar ner för mina kinder av lycka. Jag ringer Rickhard och när han svarar säger jag med gråten i halsen vi är godkända! Älskling vi är godkända! Det tar inte många sekunder förrän Rickhard kommer utspringande från Sörbyskolan och hoppar av glädje.


Så skönt, vi kramas, pussas,skrattar och ropar och ja är helt tokiga av lycka. Jag äär helt skakis i kroppen och mår nästan lite illa. Det är så många känslor som kommer upp till ytan och jag är bara så lycklig.

Mamma, jag måste ringa mamma. Jag slår numret men där tutar det upptaget. Rickhard ringer sin mamma istället och berättar. Hon blir så glad att hon gråter. Mamma ringer upp och även hon är så glad för vår skull. Sen går bongotrumman runt och snart vet alla närstående, den glada nyheten.

Vi har nu varit hemma en stund och har mailat till en kvinna i Kenya angående lägenhet, hoppas på att få svar därifrån snart. Ätit har vi inte heller gjort, vi har inte varit hungriga, för upptagna av att känna hunger. Men nu börjar den sakta infinna sig och vi ska festa på pizza ikväll. För visst har vi något att fira.

KRAM från två lyckliga snart blivande föräldrar <3

Kommentarer:

1 Emma:

JA DET ÄR HELT FANTASTISKT!! Den här dagen har vi väntat lääänge på!! Ni kommer bli världens bästa föräldrar till er lilla skrutt som VÄNTAR på er!! <3<3<3

2 Sandra:

Så lycklig jag blir av att läsa detta...blir alldeles tårögd! Så glad för er skull..hoppas inte väntan blir för lång nu, utan att ni får åka ner till erat lilla barn snart å bara ro om varandra!!♥♥♥

Kramar i massa /Sandra Sundén

3 Sandra:

Så lycklig jag blir av att läsa detta...blir alldeles tårögd! Så glad för er skull..hoppas inte väntan blir för lång nu, utan att ni får åka ner till erat lilla barn snart å bara ro om varandra!!♥♥♥

Kramar i massa /Sandra Sundén

4 Christel:

5 Christel:

Stort grattis ! Nu får ni vakta telefonen lite extra för snart ringer den! Fira ordentligt nu och lycka till de närmaste veckorna.

6 annelie o:

mmmm nu gråter jag jenny gud va glad jag är för eran skull vad jag har väntat på detta besked på er blogg jag blev så glad så ja mää sprudla här när ja såg det på face ja skynda mej in på bloggen för att se om ni hade skrivit hääär , och ringde maria ja finner inga ord för den glädje jaa känner nu är det bara resten av er resa vi ska följa de år sååå spännande jenny och ricard ocj jag har följt serien om längtan efter ett barn och en annan serie på svt 1 så jag riktigt blir insatt i det hihihihi försöke och sov gott nu :) stor kram till er och GRATTIS GRATTIS

7 annelie o:

mmmm nu gråter jag jenny gud va glad jag är för eran skull vad jag har väntat på detta besked på er blogg jag blev så glad så ja mää sprudla här när ja såg det på face ja skynda mej in på bloggen för att se om ni hade skrivit hääär , och ringde maria ja finner inga ord för den glädje jaa känner nu är det bara resten av er resa vi ska följa de år sååå spännande jenny och ricard ocj jag har följt serien om längtan efter ett barn och en annan serie på svt 1 så jag riktigt blir insatt i det hihihihi försöke och sov gott nu :) stor kram till er och GRATTIS GRATTIS

8 annelie:

http://minlangtanefterdig.blogg.se/index.html



titta här :)

9 Sanna:

Helt fantastiskt! Om jag fattat rätt så kommer ni ju alltså få barnbesked innan jul?! Vilken julklapp. =) Njut av detta lyckorus och så håller vi alla tummarna att ni snart blir uppringda med info om ert lilla barn.

Grattiskramar från Väsby

10 Claudia & Cassies mamma:

Så underbart för er. Jag blir tårögd av lycka. Ni kommer bli de bästa föräldrarna någonsin. All lycka till er och ett STORT GRATTIS. Kram

11 Alina:

Ha en fin kväll söta du! =)

Kommentera här: