Sjukstuga - check √



En bild tagen på Max vid Windsor golf resort



Ja ni det är inte roligt med förkylningar och framför allt inte när ens barn blir sjukt. Här hemma i lägenheten
har det fungerat sjukstuga i ett par dagar, först var det pappan i familjen som hade en förfärlig hosta, snorig och feber, några dagar senare hade denna envisa förkylning nått sonen i familjen, denna lilla pojk som trots feber och besvärlig hosta försökte hålla humöret uppe. Han är för underbar vår lilla gullunge ♥ nu har den envetna förkylningen oundvikligt nått den sista familjemedlemmen i denna familj, det vill säga mamman. Ja än så länge retas det i halsen med små stickningar och hosta, men om jag inte är helt fel ute kommer nästäppan som ett brev på posten. Men vi ska inte klaga, detta är vår första förkylning sedan vi kom ner hit till Kenya och nu är vi ju inne på den 5 månaden. Imorgon blir vår älskling 1 år och 8 månader, tänk när vi fick bb var han 1,2 år. Ja på så vis kan vi se att tiden har gått fort, när vi ser på Max. Idag den 9 maj skulle min (Jennys) morfar ha fyllt år om han varit i livet, skänker honom en extra tanke idag älskade lilla morfar ♥. Imorgon den 10 maj fyller Max faster Ida år, då måste vi sjunga för henne, hipp hipp hurra Ida!!!! Ja det var lite uppvaktningar så här på kvällskvisten. Klockan är oj 23.48 och jag kan bara inte sova, vet inte varför. Ibland har jag för många tankar snurrandes i mitt lilla huvud vid fel tidpunkt på dygnet, nån som känner igen sig där kanske....

Idag har jag också skypat med min chef och mina härliga kollegor på västra husby förskola. Det var otroligt härligt att se dem igen, även om bilden var en aning oskarp minst sagt. De är för söta, saknar dem. Får ta och göra ett besök hos dem när vi kommit hem igen. Tack tjejer!

Just nu regnar det, inte något ovanligt nu för tiden här i Kenya. Hösten har gjort sig påmind här och jag sitter vid datorn insvept i en fleecefilt och tjocka strumpor på. Hemma i Sverige och Valdemarsvik har våren märkbart gjort entré. Svärmor har redan sett ormar när hon varit ute på promenad med deras fina hund Frasse. Hua ormar kan jag gärna vara utan, men inte alla vackra blommor som kommit fram, fåglar som kvittrar och alla glasställen som har öppnat för säsongen igen.

Imorgon ska vi bege oss en sväng till Junction ett köpställe för det är masaimarknad där imorgon. På denna marknad säljs allt möjligt, bälten, flipp flopp tofflor, träsmidade djur, örhängen, väskor, djur gjorda av små pärlor,mm mm mm. På masaimarknaden är det bäst att kavla upp ärmarna och pruta så mycket du bara orkar. De är väldigt envisa och påtryckande dessa försäljare men med ett glatt humör, men efter många månader i Afrika har man lärt sig. Det är rätt roligt, om man är på humör för det vill säga. Tycker du inte om att pruta är det inget ställe för dig. Dit ska vi bege oss imorgon, få se om vi kan göra lite fynd.

Imorgon håller tummarna för två familjer som hoppas få sitt judgment (domstolsbeslut) efter att ha fått väntat på det i 10 veckor.

Nej nu är det nog dags att krypa till kojs, det är en dag imorgon också!

God natt ♥

Jenny

Kommentera här: