Livsboken klar!

Äntligen är livsboken färdig som man egentligen ska skriva innan man blir matchad med ett barn. Utifrån den får de reda lite på vad man är för personer, intressen, familj och vänner. Men vi är ju redan matchade med världens finaste lillebror så vår livsboken är inte lika viktig enligt AC men den ska ändå göras. Så nu är den gjord och idag kom den med posten. Jag blev nöjd med resultatet även om jag i ärlighetens namn kanske hade lagt ännu mer energi och tid om den hade varit avgörande. Man skriver text till bilderna (naturligtvis på engelska) men jag har valt att inte visa texten för den är personlig känner jag och vill hålla det för oss själva.
 
I denna livsboken ska även brevet till den biologiska mamman skrivas. Det var inte det lättaste ska jag säga. Vad skriver man till en kvinna som har fått överge sitt barn av någon anledning. Försökte tänka utifrån mig själv, om jag hade fått ge ifrån mig mitt barn. Vad hade jag velat veta om personerna som ska komma att bli mitt barns föräldrar. Att sedan få ner dessa ord i ett brev är både känslosamt och svårt. Men det är ett brev som beskriver oss väldigt väl och som jag kan stå för. 
 
Alla övriga dokument är även färdiga, översättningen kom idag med posten och nu ligger de på en prydlig hög på skrivbordet. Imorgon ska dessa otroligt viktiga dokument och livsboken som ska resulteras i en lillebror skickas till AC. De ska granskas och se så att allt ser bra ut. Vi får hålla tummarna för att allt är i sin ordning så att de kan skickas vidare till Notarius Publicus för granskning och sedan bär det av till Sydafrika där vårt barn väntar på oss. Wiii spännande!  
 
Här kommer lite smakprov från några av bilderna i livsboken. Som sagt utan text för den vill vi inte visa. 
 
 
 
 
 
 
 
sista bilden här blev suddig men alla bilder i boken är bra. Här har Max ritat vårt hus, sig själv och lillebror. Han har även skrivit sitt och lillebrors namn bredvid. 
 

Äntligen färdig som sagt med pappersamlandet, det tog ca 3 veckor allt som allt från att vi fick det magiska samtalet tills vi var klara. Ganska bra jobbat ändå med tanke på att vi fick vänta några dagar på att få räkningen och instruktioner. Men nu är vi förhoppningsvis färdiga om allt ser ok ut enligt AC. Håll tummarna!  
 

Kommentera här: