Finalmeating

Idag på fm kom Lizl hit på ett finalmeating för att dels berätta om processen hur den går till från att våra handlingar kommit till Sydafrika, men också den mest intressanta delen om varför just vi blev matchade med Elias. Det var väldigt roligt att höra och både Rickhard och jag kände oss verkligen speciellt utvalda åt vår son. Det hade varit många sökande från flera länder men de kände direkt av olika anledningar att vår familj skulle passa Elias allra bäst. Jag hade Elias i mitt knä och jag kramade honom lite extra hårt och kände en stor tacksamhet för att de tyckte att vi skulle få bli hans familj. Även storebror Max kom fram och pussade lite extra på honom, även om han säkert inte förstod vad Lizl pratade om eftersom hon pratade engelska men det blev så passande på nåt vis. Våra fina pojkar som vi är så stolta över båda två 💕. Båda barnen skötte sig exemplariskt hela tiden, hon var här ca 1 timma. 
 
När hon gick kom bilen vi beställt för att ta oss till ett stort köpcentrum som ligger en bit bort. Brooklyn mall, fanns många fina butiker. Vi åt en väldigt god lunch på en grekisk restaurang. Max åt fisk och vi åt kyckling i pitabröd med tzatsiki och grönsaker. För tre rätter och dricka betalade vi 150 kr ungefär. Rätt billigt! Den danska familjen följde också med, vi fikade tillsammans innan vi for hem, trötta men nöjda över dagen. Lite lek och så kvällsmat innan den lille stoppades i säng och den "stora" fick lite kvalitetstid med mamma och pappa💞.
 
Imorgon ska jag åka och hämta världens bästa mormor och mamma på flygplatsen. Det ser jag verkligen fram emot. Ska bli så roligt när hon får träffa Elias för första gången. Max väntar och längtar i mängder efter mormor. Jag åker själv till flygplatsen, från början hade vi tänkt att Max skulle följa med men vi ändrade oss. Dels på grund av att det blir lite mer än 2 timmar i bil och för att vi måste betala per person som åker. Så killarna blir hemma och har det bra. 
 
Nu ska jag stoppa stora hjärtat i säng och sedan ska vi försöka se lite svensk film på datorn. 
 
Natti natti 😴 
 
 
 
 
 

Kommentera här: