bilen på service och med andan i halsen.....

Idag har jag varit och lämnat in vår bil på verkstan, det är såå tråkigt. Blir helt låst utan bil känns det som. Så beroende jag kan vara av den där bilen ändå.. Hur som helst skulle jag vara i Gusum (!) idag klockan halv nio, ja dit går jag ju inte direkt. Men snälla, gulliga Ida hjälpte till och åkte med så jag kunde åka i hennes bil hem sen. Tack för det Ida! Lilla Clara satt i baksätet och tittade på barbapappa på en bärbar dvd som man hänger på sätet, rätt fiffigt faktiskt. Elsa sov i sin bilbarnstol i framsätet. Sen skulle de till öppna förskolan på förmiddagen och jag hade tid hos läkaren för återbesök för axeln idag kl 10.00.... TRODDE JAG... Jag satt i godan ro i köket och fyllde i papper från försäkringskassan klockan var 9.30, tittar till på min kallelse som jag fått och ser till min förskräckelse att jag skulle vara hos läkaren 9.15!!! Jisses på med skor och jacka och iväg, ja jag fick ju springa eftersom bilen var ju inlämnad. Och OJ vad jag sprang, flåsandes och högröd i ansiktet kommer jag till vårdcentralen 9.33 Dä NI.... 3 minuter...Tyckte jag var rätt duktig som kom så fort ändå. Det tyckte inte min andning som gärna ville ha en puff astmaspray och vila... MEn jag kom in och var ute från läkaren 9.38. Rekord det med kanske, ja han hade ju inte så stor tid med mig när jag kom nästan 20 min försent. MEn han var trevlig ändå. Sjukskriven lite till och ska prova jobba 75% en vecka. Vi får se hur det går. Hoppas ju på att det ska fungera men är tveksam tyvärr.

När jag väl kom hem (ja hem sprang jag inte direkt, snarare lunkade på i sakta tempo med en fågel pipande i bröstet) la jag mig en stund på soffan. Bamse och Bellman var väldigt glada att matte kom hem. De hade flera gosedjur i munnen och pratade och viftade på svansen. Tyvärr var deras matte i denna stund inte lika entusiastisk till att leka och busa. De märkte det rätt så fort och Bellman som så tydligt hör när jag inte kan andas som jag ska placerade sig direkt under mig på golvet. Efter lite vila var jag nästan som vanligt igen.

När jag kvicknat till känner jag ett sötsug jag inte räknat med. Hm finns det nåt i kylen... vad som helst. JA en bakelse som blev över när mamma var här i veckan. Den tar vi. Den smakar kanske inte nygjord direkt men den funkar. Så hamnar jag till slut framför datorn, denna roliga härliga och ibland beroendeframkallande dator. Här har jag nu suttit till och från, ja mest till i några timmar nu. Kollat runt på olika sajter, det är förträffligt roligt som min man brukar säga. Dator ja, en sån behöver vi köpa ny. Denna dator som jag nu skriver på har några år på nacken och vill inte alltid som vi vill. Den strejkar ibland och kan leva sitt eget lilla liv. Den får INTE följa med till Kenya. Nu har jag precis beställt en bra bärbar dator som vi har blivit rekommenderade att köpa. Med några enkla klick så är den nu beställd. 5999 kr kostade den lilla leksaken. Men är ju ovärderlig för oss i Kenya, vår livlina hem. Så det är den värd. Hoppas bara den är så bra som de sa att den var.

  
  • 15,6-tums LED-skärm
  • Intel® Core™ i7-2670QM
  • NVIDIA® GeForce® GT 520M
  • 4 GB DDR3 RAM
  • 500 GB hårddisk
  • Full HD via HDMI
  • 2 års garanti

Ja så här ser den ut. Asus heter märket. Resten som står säger inte mig så mycket men du som läser kanske kan lite....

Nu ska jag försöka hitta på vad jag ska ha för middag idag. Rickhard kommer hem lite senare idag och ikväll ska vi också få hämta bilen. Acke får skjutsa oss dit denna gång. Då är även vintersulorna på också =)

Ha en bra fortsatt dag!

KRAM

#1 - - Emma:

Lilla vän då vad du fick stressa :-(( Men skönt att du fick komma in o få hjälp iaf o att du blir sjukskriven ett tag till.



Ja teknikprylar... Datorn kan man verkligen bli sittande vid. Finns ju såå mkt kul o inspirerande sidor. Men va skönt att ni hittat en dator som verkar bra. Skönt med en ny så ni kan ta med er! Får ni fylla den med massa kul ;-) harkel, host, harkel



Ja de där dvd-spelarna verkar fiffiga.. Vi har kollat på dom tills ungarna blir lite större när vi ska åka till Västerås o liknande! Änsålänge nöjer de sig gott med musik o cdsagor!



Sötsug ja.. jag har haft extremt godid-sug senaste veckan... så promenad är ett måste snart!! haha!!



KRAM KRAM <3