En fredag i sjukhusetstecken...

De senaste dagarna har min fina älskling varit hemma från jobbet efter att ha fått lunginflammation. Han har haft det tungt att andas och varit hängig. Om inte han kände sig mycket bättre på fredagen skulle han höra av sig till vårdcentralen igen, vilket han nu fick göra för han var inte nämnvärt bättre. Efter undersökningar där blev vi skickade vidare till vrinnevisjukhuset i Norrköping för en akutröntgen av lungorna. Han syresatt sig väldigt dåligt. Efter röntgen fick han snällt vänta på akutmottagningen för att träffa en medicinläkare.

Max och jag tog med oss hundarna under tiden och gick på långpromenad vid ekbacken med min moster och sen åkte vi till mormor och morfar och åt mat. Det blir lite för lång tid att sitta med en 2 åring på en akutmottagning i x antal timmar, så vi bestämde att han hade det bäst att leka med mamma hos mormor. Rickhard klarade sig själv. Efter 6 timmar var han färdig, han fick inhalera 2 gånger för det pep och rasslade illa om honom. Lunginflammationen hade nu blivit även bronkit. Med sig hem fick han kortisoninhalator samt ventolininhalator som han måste ta.

Det blev inte direkt den fredag vi hade räknat med. Men det var nödvändigt och ibland blir det inte alltid som man tänkt. Jag fick även min hepatit b spruta som vi skulle ta 1år efter första sprutan som vi tog innan vi åkte till Kenya. Rickhard får ta sin när han är frisk igen.

Idag lördag hade vi planerat att åka till Stockholm på Kenyaträff som vi anmält oss till och som vi verkligen såg fram emot. Några av de familjer som var samtidigt som oss i Kenya skulle dit och det hade varit så roligt att ses igen. Men det skulle aldrig mitt fina hjärta orka just nu och huvudsaken är ju att han blir bra såklart. Det går fler tåg om träffar och Stockholm och Kenya vännerna finns ju kvar. Vad den här lördagen har att bjuda på får vi helt enkelt se. Just nu ser jag och mitt lilla hjärta på Dora och dricker välling medan sjuklingen har en välförtjänt sovmorgon.

Ja det var nog allt för nu. Hoppas det blir en bra helg både för oss och dig.