Besök hos tandläkaren




Mitt i veckandag och Max ska för första gången gå till tandläkaren. Eller tandsköterskan som det egentligen är. Han ska få provsitta stolen och sen ska sköterskan titta på hans tänder, om han öppnar munnen vill säga. Det finns det ju ingen garanti för, har hört flera barn som totalvägrat öppna munnen. Men det ska vi väl hoppas på att han gör.

Vaknade av att jag inte hörde ett dugg på högra örat. Vilken härlig känsla det var när locket släppte och jag kunde höra igen. Fast en aning ont har jag, undra vad det kan bero på.

I eftermiddag ska vi till Valla djursjukhus igen för nya prover på Bellman. Hoppas att värdena har blivit mycket bättre nu. Mormor är ledig idag så hon ska följa med. Underlättar när jag har Max med mig också. Så idag ryker det lite pengar igen till Valla. Undra hur mycket man betalat dit under alla år. Är nog en hel del kan jag tänka, men vad gör man. Måste man så måste man.

Rickhard slutar sent ikväll, har nåt möte och kommer inte hem förrän vid 19.15.
Så det blir Max och mamma hela dagen idag. Imorgon är det simskolan igen. Som vi längtat efter det, vi har inte varit där på 3 veckor nu. Först var vi förhindrade och sen var det sportlov. Men denna vecka är det som vanligt igen. Skönt!

SOLEN tittar fram lite nu ser jag. Underbart! Den vill vi se mera av, mycket mera. Längtar efter våren nu, men vi får nog vänta ett tag till. Det är ju trots allt bara februari ännu även om vi på fredag går in i mars månad, så brukar vi få vänta iallafall till april. Men vad säger man, den som väntar på nåt gott.......

Må väl!
#1 - - Emma Johansson:

Lycka till hos tandis!! Och lycka till på Valla, hoppas det går bra!
Ja pengar ja.. fy fy.. Kollade precis över finanserna o betalade de sista räkningarna denna månad.. 7000 till pellets.. jipppi så kul.. eller inte men som du säger.. måste man så måste man o frysa vill vi ju inte ;-)

Kram på er fina o hälsa mormor Gääbuuuu (som Tilda sa när hon va liten!!) <3