SOLEN




Underbart väder, sandlådan invigdes igen


Måndag och vilket väder! Helt fantastiskt skönt. Stod idag och rastvaktade med solen lysande i mitt ansikte och så jag njöt. Den värmde gott mot mitt bleka ansikte och kroppen skriker efter D-vitamin. Hade möte idag så mormor hämtade Maxen på förskolan. De hade inte varit ute idag mot min förvåning så mormor och Max gick ut när de kom hem. Jag tog vid och stannade kvar ute med honom så mormor kunde åka hem till morfar och äta mat. Vi var ute i 2.5 timme, helt underbart. Kompisarna Maja och Max hoppade över staketet och lekte på vår tomt också. Fram med spadar och hinkar, det fanns ju vatten så man kunde göra en riktigt härlig geggamojasoppa. Cyklar och lastbilar togs också fram. Som en riktig vårdag, även om vinden är kall. För går solen i moln då är det inte riktigt lika skönt, det känns. Men nu blir man sugen på våren. Åh vad jag längtar, städa bort vintern och fika ute på altanen. Lite lättare kläder och härliga glada vårfärger. Det låter lockande. Men än så länge är vi fortfarande i februari så vi får allt hållas till tåls ett par månader. Men snart så.

Ha en bra start på veckan!
kram ♥.