För allas lika värde!

 
Det spelar ingen roll vilken färg du har på huden
 
Huvudsaken att du har samma färg på hjärtat! 💖
 
 
 
 
Snart är det val vilket skrämmer mig en hel del. 
 
Att det finns människor som inte tycker att det vackraste, finaste och mest värdefulla vi har är välkommen i detta land. Jag vill bara ta honom innanför mitt skinn och skydda honom från allt ont. Stoppa huvudet i sanden och låtsas att vi inte syns och hörs. Tänk om man kunde bo någonstans där alla människor tycker att alla människor är lika mycket värde hur man än ser ut. Där inte mobbing finns, där våld inte hör hemma eller där man inte behöver låsa sin dörr, där människor vet att dina saker är dina och mina saker är mina. Att det ska vara så svårt! 
 
 
 
Jag vet att det inte fungerar så, att den platsen inte finns. Men jag önskar att det vore så. Nu är det så att många människor ändå är goda, som vet att dina saker är dina och som inte utövar våld och som tycker att alla människor är lika mycket värda hur de än ser ut eller hur de än är. Det är det som ska göra att medmänskligheten till andra människor vinner över ondskan och hatet. Jag måste tro på det och tänka på alla bra och goda människor som inte vill vår son något illa. Ni är många och det är ljuset i detta mörker. 
 
 
 
RÖSTA PÅ SÖNDAG på vilket parti som helst så att det främlingsfientliga parti inte får fler röster!
 
Tack!!!