Juluppehåll

Nu vet vi att våra papper är stämplade av Notarius Publicus men att de fortfarande är kvar här i Sverige. Anledningen till det är att Abba Adoptions i Sydafrika stänger för juluppehåll den 12 dec till 12 jan. Jag förstår självklart att de också vill ha julledigt och unnar dom såklart det även om det för oss innebär att vi "förlorar"  en månad. Jag fick ett mail från Maria där hon skrev
 
Hej Jenny!
Jag vill bara berätta att jag i onsdags meddelade Abba att ni har handlingarna klara, men att det inte hinns med att skicka ner dem innan juluppehållet. De tackade för information och bad mig skanna och skicka kopior på era pass, då det är det som behövs för att de ska kunna söka godkännande hos sin centralmyndighet. Så det gjorde jag på en gång, vilket förhoppningsvis betyder att de hinner skicka in själva anmälan om godkännande innan de stänger och att godkännandet kan komma snabbt när allt kommer igång nästa år igen!
 
Jag hoppas nu på att godkännandet kommer fort efter juluppehållet så att vi snart kan få åka. Max pratar om lillebror och att vi ska flyga flygplan. Han har till och med börjat samla små saker i en burk som han ska ge till lillebror, älskade fina unge. När jul och nyår är över ska vi börja renovera i lillebrors rum. Så att allt är i sin ordning när vi kommer hem. Vi har köpt en sulky som vi ska ha med ner. Kan vara bra att ha till båda barnen. 
 
Så länge förbereder vi oss på jul såklart som alla andra. Vi har handlat lite julklappar idag. Åkte in till Norrköping och Hagen eller Mirum galleria som det nu heter och handla lite. Max åkte tåget därinne runt hela köpcentrumet och eftersom det faktiskt inte var så mycket folk kunde han till sin förtjusning åka det två gånger. Sen käka vi korv och dricka på en bänk och tittade på alla fina juldekorationer.  Vi fortsatte vidare ner till media markt där vi mötte mormor. Rickhard skulle byta kolsyrepatron och handla lite annat. När vi var färdiga där gick Rickhard och Max in på toys r us och jag och mamma gick vidare till mio möbler. Finns så mycket fint där. Vi gick förbi team sportia på vägen till toys r us. Vi tog en snabbis in där och till min stora glädje hittade jag en ursnygg jacka till mig. Rea, så det passade mig perfekt.
Imorgon har vi tänkt göra ett besök till tomten i kolmården. Ska bli mysigt, vi har varit där andra år också. Tyvärr är det ju ingen snö igår så själva julklapp försvinner ju lite då. Men det är ändå väldigt fint och mysigt. Vi ska förhoppningsvis åka tillsammans med Max faster, hennes sambo och Max kusiner. 
 
På måndag är det luciafirande på förskolan och prinsen ville vara pepparkaksgubbe i år igen så det får han vara. Vår fina son. Jag är så stolt över att få vara mamma åt honom att jag nästan spricker. Han gör mig så glad och får vårt liv att kännas mera värdefullt. Tänk snart har vi två fina skatter som förgyller vår dag och som gör livet värt att leva. 
 
Jag och prinsen har pysslat i veckan också. Vi gjorde en strut av kartong. Händer lim på den och rullade den i ris. Målade den sedan och till sist dekorerade den med glitterlim och slutresultatet blev en tjusig gran. 😊 🌲
 
Här bjuder jag på en bild av den. 
Trevlig helg och glad lucia. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: