Brai

Ja så kallas det här i sydafrika när man ska ha grillfest, Brai. 
Det hade vi på gården här ikväll tillsammans med en dansk familj som får sin dotter imorgon och som har en son på 6 år som Max leker med samt med familjen Davidson. Riktigt mysigt och trevligt att sitta ute på kvällen i den ljumma luften med god mat och trevligt sällskap. Annars har vi inte gjort så mycket idag. Självklart har vi lekt och haft lite picknick på filten i gräset. Det är verkligen skönt att kunna gå barfota, linne och shorts och äta mellis ute. Det är ibland nästan för varmt ute så skuggan och kvällen är bäst tycker jag. 
 
Svårt med värmen när man ska sova också, vi som gillar svalt, mörkt och tyst. Det här är en stad som aldrig sover. Bilar tutar, folk som tjoar, poliser med syrener och mycket mer. Ibland ligger jag och lyssnar till ljuden när jag inte kan somna, en syrsa som spelar och fåglar som kvittrar. Jag ser på mina två perfekta, fantastiska barn och känner mig så tacksam och överväldigad. Afrika är en del av vår familj, en stor del. Våra två barn är födda i olika länder men med ungefärliga bakgrunder. De är båda från afrika där jorden här är röd som i Kenya, vattnet spolar år fel håll, myrstacken på fel sida trädet, bilarna kör i vänster körfält, solen går ner på fel sida mot Sverige, jag ser upp mot stjärnorna, de är annorlunda stjärntecken men samma himmel. Det är mycket som skiljer sig länderna emellan, men även mycket som är lika. Vad jag vet är att jag alltid kommer att ha tre länder i mitt hjärta. Sverige, Kenya och Sydafrika. 
Godnatt!
 

Kommentarer:

1 Millan:

Vad fint och med inlevelse du skriver😊blundar jag så känns det som om jag är där med er😘ta hand om er

Kommentera här: