Kyrkan och pannkakor

Idag har vi för andra gången besökt kyrkan här i Pretoria. Vi tyckte att det var så häftigt förra gången vi var där så idag tog vi med oss svenska familjen Davidson och den danska familjen. Dock blev det en besvikelse denna gång för det var inte alls som förra gången då nästan taket lyfte av all den glada gospelsången. Idag var det mycket mer bibelprat och bara en sång under tiden vi var där. Barnen tröttnade och även vi, så vi beslutade att gå därifrån efter ca 40 min. Vi fick en härlig promenad bland vackra träd och blommor på vägen. Vi åt lunch på pannkakshuset innan vi gick tillbaka till vårt boende. Resten av dagen lekte vi både ute och inne.
 
Det har för andra dagen i rad åskat en del här. Elias tycker det är ganska otäckt och vill gärna komma upp i famnen. Imorgon flyger mormor hit till oss och landar på tisdagen i Johannesburg där jag ska hämta henne tillsammans med en chaufför. Jag ska erkänna att jag är nervös inför hennes resa hit med tanke på bytet i Dubai och hennes knapphändiga engelska. Men det är klart det går bra. Hon är one of the kind min mamma!!💞 Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för henne. Imorgon ska vi också ha final meating med Abba då vi får veta varför just vi blev matchade med Elias, spännande!☺
 
Känner mig trött då jag var uppe först med barn nr 2 då han blev väckt av åskan och var rädd och sedan av barn nr 1 då han inte ville sova mer. Så mellan 00.00- 02.00 var vi uppe. Så nu passar jag på att sova eftersom jag vet att dessa små juveler vaknar mellan 6.00-06.30 varje morgon. Natti natti!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: