Sommarregn

God förmiddag! Ute regnar det och det behövs verkligen, för nu har det varit riktigt varmt i 2 veckor. 30° är inget man är van vid hemma i Sverige. Ja nu är vi äntligen hemma i vårt eget hus och i ett svalt sovrum, jag har sovit som en prinsessa i natt. Underbart!

Idag ska vi bara vara hemma och tvätta tvättkorgen tom, fixa och greja.
Max har intagit soffan och kollat lite på ambulanserna igen, leker med sina saker och är glad över att vara hemma.

När vi var i Danmark kom vi fram och tagit ett viktigt beslut. Känns skönt.
Glömde visa bild på hur hotellet såg ut så nedan kommer en bild på det.

Köpenhamn

Idag tog vi tåget och åkte mot Danmarks huvudstad Köpenhamn. Det var en trevlig utflykt. Vi gick på Ströget med alla möjliga affärer. Bland annat var vi inne på Disneystore och Legostore. Oj vad grejer, man blir nästan snurrig i huvudet av alla intryck. Sen självklart gick vi till Tivoli, Danmarks motsvarighet till Liseberg. Så roligt och åkte så mycket karuseller som vi bara hann med. Hela familjen gick ut därifrån både trötta, glada och lite snurriga. Ja både av alla karuseller men också av värmen. För puh så varmt, dricka går det åt en hel del. Sen tog vi tåget tillbaka till hotellet, tog ett dopp i den underbara poolen gjorde oss en picknickkorg och satte oss på en bänk i gröngräset på hotells området. Imorgon åker vi trots allt hem har vi bestämt. För även om vi tycker om Danmark väldigt mycket, så är hotellet vi bor på inte mycket att ha. Det är fruktansvärt varmt på rummet, solen gassar in och ingen ac eller fläkt finns att tillgå. Inte ens ett KYLSKÅP finns så vi kan få kall dricka. Vi pratade med några andra gäster som gick upp om nätterna och blötte kalla handdukar och la på sig. Vi är alldeles genomblöta hela familjen när vi vaknar, de få timmarna som vi kan sova. Frukosten är riktigt usel och det är dåligt med restauranger i närheten, så är ofta hungriga. Vi hade tänkt åkt idag redan men vi ville till Köpenhamn så det blir en dag tidigare. Här kommer lite bilder från en trevlig dag iallafall. 😊

Att åka tåg är alltid roligt

Det är varmt så att blöta fötterna var en god idé i fontänen av vår kloka son.

mina favoritkillar 💕

Disneystore

Det finns mycket att välja på.....

grr sa ett lejon....

titta på mig då!😜

Varför måste jag stå bredvid trollet för mamma? Jag tycker ju inte ens om det!!

Ingången till Tivoli

Då är det betalt och klart,
bara att börja åka 🎡🎠🎢

Några av byggnaderna på Tivoli.

Då ska vi se, vart ska vi nu.....

Familjen

Nu med både sockervadd,
popcorn och dricka

Men har ni sett vilken söt flicka vi hittade, påminner om en väldigt söt pojke 💞

Farfars bilar, en klassiker....

Tjohoo vad det går

Dags för mat, men det blev kebab till slut

Radioapparater var en succé även om kortet knappt syns vad det är......

Tack Danmark för denna gång!
Vi återkommer gärna, men då till ett annat hotell!!!!!

Kram!

Semester i Danmark 🌞

Vi njuter och har det så bra här i Danmark. Igår åkte vi tidigt hemifrån Valdemarsvik men tog god tid på oss och stannade på flera ställen. Bland annat älg parken vid Lagan. Inte så mycket att ha, men Max tyckte det var kul att se på älgarna och så fick vi sträcka på benen och äta lite på köpet. Vi kom till hotellet vid 15.30 och efter det åkte vi till Hunderstedt för att äta och träffa farmor och farfar som också var här i Danmark men som åkte hem idag. Vi badade tillsammans i världens härligaste vågor och hade så skoj.

Idag började vi morgonen med att äta hotellfrukost 🍌 🍞 🍳 🍵 , lyx och sedan ta bilen till Hilleröd. Där besökte vi fina Fredenborgs slott. Där fick Max prova att skriva med en fjäderpenna och bläck. Det var populärt. Sedan fick han välja vilka historiska kläder han ville prova. Valet föll på Christian IV:s kungakläder. En otroligt söt liten kung så nu får Danmark se upp, eller drottning Margrethe kanske. 😊
Efter slottsbesöket blev det shopping i Hilleröds centrum och Max fick prova att äta röd pölse (röd korv) för första gången och det var en hit. Dagen avslutades med bad i hotellpoolen och därefter somnade prinsen, eller förlåt mig KUNGEN gott ☺