En stund för mig själv


Vi föräldrar och ett mugg te

Innan vi fick barn och min längtan efter att bli en familj var så stor att jag höll på att gå sönder inombords hade jag inte i min vildaste fantasi tänkt att jag skulle njuta av att få vara alldeles ensam ett tag.
Men nu är det för mig lite lyxigt, att få gå på toaletten själv, ligga i ett varmt bad ensam, eller slänga mig i soffan med en tidning och bara få vara ensam. Ja det är sån lyx samtidigt som jag naturligtvis ÄLSKAR att ha både min man och mitt barn tätt intill mig.

Idag är jag hemma från jobbet för mitt huvud och min hals är inte med mig idag. Aj aj och såvidare. Max hade jag tänkt skulle få vara hemma hos mig idag men kom med hjälp på av Emma att det är månadafest idag på förskolan och Max ska spela teater och vara spöket laban. Nu var det ju så att spöket laban låg och sov så jag fick väcka honom kl 8.30 vilket typ aldrig händer annars eller på helgen, så det blev lite bråttom då han skulle vara på förskolan kl 9.15 senast. Men det gick, han fick både i sig frukost, borstat tänderna och allt det där andra.

Nu ska jag bläddra och bara njuta av min ensamhet ett slag. Ha en trevlig torsdag!