Påskpyssel

God morgon lördag!
Idag kommer lite gäster hit för att fira min födelsedag som var i torsdags. Eller gäster och gäster det är min och Rickhards familj. Det blir fika denna gång, ingen mat. På morgonen vaknade Max tidigt, redan klockan 6.00 men vi gick inte upp förrän vid 6.30. Då pyntade vi påskriset. Rosa, gula och blå fjädrar hade Max bestämt. Hans favoritfärg är blå nu för tiden men även andra färger skulle vara med i riset. Ägg tyckte han var fint också så det hängdes det upp mycket av. Allt har han gjort själv med lite hjälp från mig. Sedan påskpysslade vi, klippte och målade och satte dit fjädrar. Resultatet kommer nedan, han var så duktig och det blev riktigt fint.

Lite snorigt är det här nu med. Har hört att många varit det under en längre tid och nu har det alltså kommit även till Svängen. Än så länge inte så farligt så vi ställer inte in nåt kalas. Solen lyser idag också och den är så efterlängtad.

Påsklov nästa vecka, Max och Rickhard är lediga och jag ska jobba några dagar. Men sen har jag tänkt att vara ledig lite jag också. Vi ska hitta på en del skoj så det ser vi fram emot.


Här pyntas det i påskriset


Blir fint tycker både Max och mamma


Min duktiga skatt, så fint du gör


Resulatet av den fina kycklingen


det blev även en kyckling i ägg


samt denna tjusiga tupp


lite påsk i köket


så påskriset

Trevlig helg ♥