1 Maj







VÄLKOMMEN MAJ MÅNAD!!!!!

Kortegen genom Norrköping med motorcyklar och raggarbilar är en tradition att se på för min del på 1 maj. Det gjorde jag även som barn. Idag var det så kallt ute och nordanvindar gjorde att det kändes som snö i luften.

Max tyckte raggarbilarna var bäst, motorcyklarna var också bra men lite läskiga när de drog på och det lät riktigt högt. Moster och kusinen var med och tittade också. Vi tog en sväng in på folkets park och åkte en karusell. Det är så dyrt tycker jag. Eftersom inte Max ville åka ensam så fick jag åka med honom. Vi valde en liten berg o dalbana, med skräck blandad förtjusning från lillkillen. 70 kr kostade det åket för oss båda. Det räckte med den, ballong ville han såklart ha men när den kostar 100 kr tycker jag inte att det är värt det och han blev inte särskilt besviken över att inte få någon heller för den delen.

Iväg och käka mat, handla lite och sen hem. En trött kille somnade ovaggandes ikväll och även jag och Rickhard är rätt trötta. Så nu ska det bli skönt att krypa ner i rena nybäddade lakarn. Underbart att det bara är torsdag idag och imorgon är vi också lediga. Så trevlig helg!

kram och godnatt!