30 års fest

 
Blommorna vi gav till Lina
 
Go kväll!
Sitter uppkrupen i soffhörnet som vanligt och kollar runt på olika sidor. Barnen sussar gott i sina sängar och Rickhard sover han med för han har feber.
 
Idag har jag haft sovmorgon vilket var väldigt skönt, det behövdes kan jag lova. Elias har fått för sig att vakna 5.00 på morgonen och det är inte något som uppskattas av någon annan i familjen Schröck. Annars har vi på fm tagit det lugnt. Barnen gjorde en varsin bläckfisk som de gav till faster Lina i 30 års present. Vi har firat henne idag och vi var bjudna att komma kl 16.00. Rickhard som in i det längsta försökte följa med kände sig när det närmade sig inte alls bra så han blev kvar hemma. Men killarna och jag åkte iallafall. Hon fick förutom de fina bläckfiskarna ett armband utav oss och så blommorna förstås. Vi fick god mat och efterrätt. Jättemysigt och trevligt kalas. 
 
Ikväll har vi röstat fram Johannes bidrag till final i en tävling som anordnas av hjärnfonden. Han skulle göra en kortfilm på 14 sekunder och behövde 50 röster för att gå vidare. Nu har han 58 vilket betyder att han är vidare till final. Nu håller vi tummarna för att han ska ta hem vinsten. 👍
 
Nu blir det film, för min del innan det är dags att göra mina killar sällskap. Kram