Så mycket bättre

Lördagkväll och äntligen har så mycket bättre haft premiär. Första programmet med Niklas Strömstedt som skulle tolkas. Han har verkligen så många bra låtar och många av artisterna ikväll var super, men Lisa Nilssons tolkning gav mig gåshud och tårarna kunde inte hållas tillbaka. Ser fram emot nästa vecka redan. Idag har vi varit på tropicariet, vi väljer det på hösten när kolmården är stängt. Max tycker så mycket om det och även Elias blev förtjust att titta på hajarna, krokodilerna och ormarna. Efteråt mötte vi upp mormor och åt middag med henne. Väldigt gott! Max har nu knäckt koden och börjat att läsa. Nyligen fyllt 5 år och läser både svåra och långa ord. Han är så stolt och tycker det är så roligt. Ikväll var det nästan omöjligt att få honom i säng för han ville bara fortsätta läsa och skriva. Lilla gubben, han är så duktig. Vi var på utvecklingssamtal på förskolan i fredags och jag tror både Rickhard och jag växte flera centimetrar över all positivt som de sa om honom. Jag är så stolt när jag får höra vilken fin pojke vi har (såklart visste jag det innan) men att höra det från personalen också gör att man känner sig varm inombords. Imorgon är det söndag och vi har inget inplanerat vilket känns skönt. Klippa gräset en sista gång innan vintern kanske och fixa lite i trädgården. Det ska ju bli ganska fint väder sägs det.